Žiakov pripravujeme na skutočný život. Vedieme ich k spolupráci, tvorivosti aj poznaniu samých seba. Naším cieľom sú šťastné a spokojné deti.
Žiaci*čky sa v triede cítia bezpečne, radi skúšajú nové veci a chyby vnímajú ako súčasť učenia. Vedia rozoznať a pomenovať svoje emócie a ovládajú techinky na ich zvládnutie.
Žiaci*čky dokážu budovať zmysluplné vzťahy so okolím. Vážia si nápady a skúsenosti ostatných v triede popri tom, ako spolupracujú na zveľaďovaní spoločných záujmov.
Žiaci*čky napĺňajú svoj akademický potenciál tým, že získavajú vedomosti a zručnosti, ktoré vedia aplikovať pri riešení výziev a pri vytváraní si budúcich príležitostí.
Žiaci*čky podnikajú samostatné aj spoločné kroky k dosiahnutiu svojich cieľov, snažiac sa o pozitívnu zmenu vo svojich životoch a životoch ostatných.
Žiaci*čky rozumejú svetu, jeho pravidlám, aj spôsobu, ako v ňom uspieť. Vnímajú svoju identitu a silné stránky ako nástroj na zvládnutie cesty k naplnenému životu.
Pri vyučovaní využívame prvky z rôznych prístupov. Berieme si to najlepšie z viacerých svetov, aby sa naše žiačky a žiaci mohli prirodzene rozvíjať v rôznych smeroch.
Na celom I. stupni realizujeme medzinárodný vzdelávací program, vďaka ktorému sa učí hudobná výchova tak, aby nikto nestál bokom. Spája deti z rôznych etník a sociálnych pomerov. Učí ich nielen spievať a hrať, ale aj počúvať jeden druhého.
V kolektíve, ktorý rešpektuje rozmanitosť, tak môže každé dieťa objavovať svoje vlastné schopnosti a vybudovať si zdravú sebadôveru. Každý rok naši žiaci a žiačky vystúpia s deťmi z iných škôl v bratislavskej Slovenskej filharmónii.
Senzomotorické pomôcky stimulujú jeden alebo súčasne viacero zmyslových systémov, a preto majú zásadný vplyv na správny vývoj dieťaťa. V triedach môžu byť nápomocné deťom s hyperaktivitou, vývinom reči aj strachom. Pomôcky v triedach pod odborných vedením pomáhajú vytvárať podnetné a predovšetkým bezpečné prostredie pre všetky deti.
Program triednych knižníc Naša trieda číta, ktorého cieľom je, aby všetky deti objavovali čítanie pre radosť. Ponúka deťom knihy, ktoré posilňujú ich čitateľské sebavedomie a pomáhajú rozvíjať čitateľskú gramotnosť. Pretože vďaka čítaniu je naša krajina bohatšia, citlivejšia a spravodlivejšia.
Naša škola podporuje výučbu v exteriéri. Snažíme sa, aby deti mali na telesnej výchove, ale aj na iných predmetoch. Jednoducho preto, lebo deti sa vonku učia rady, učenie je ľahšie, prirodzené, inšpiratívne a pobyt vonku pôsobí pozitívne na fyzické aj psychické zdravie. Znižuje hladinu stresov, predchádza obezite a podporuje dobrú náladu u detí aj dospelých.
Základné daltonské princípy sú sloboda, spolupráca a samostatnosť. Slobodné rozhodovanie znamená konanie v rámci vopred dohodnutých pravidiel. Spolupráca má prednosť pred súťažením a deti sú vedené k vzájomnej pomoci a práci v skupinách. Deti sa snažia samy hľadať riešenia zadaných úloh. Dôležitým faktorom je ich vlastná motivácia. Vychádza sa z poznania vývinovej psychológie, že deti sú rady samy aktívne.
Hardvérové zariadenie, vďaka ktorému je programovanie praktické a zábavné. Využívame ich už na prvom stupni, aby sme u detí rozvíjali logické myslenie aj tvorivosť. Vhodné sú tiež pre žiakov a žiačky so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a môžu prispieť k inkluzívnejšiemu vyučovaniu.
Je unikátnou inteligentnou cvičebnicou učiva celej základnej školy, ktorá žiaka nielen preskúša, ale odhalí jeho slabé miesta a ukáže mu riešenie, postup a vysvetlenie. Dieťa sa učí samo. Každé dieťa našej školy dostáva prístup do tejto inteligentnej cvičebnice zdarma.
Za jeden z kľúčových princípov našej školy považujeme, aby sa každé dieťa cítilo bezpečne a zažívalo prijatie, priateľské vzťahy a pozitívnu klímu.
Naše učiteľky, učitelia, ako aj podporný tím sú neustále vzdelávaní a dostávajú podporu, aby takéto prostredie na škole budovali a rozvíjali. Kladieme dôraz na to, že známky nie sú všetko a neodzrkadľujú hodnotu dieťaťa.
Všetky aktivity v rámci mimoškolskej činnosti sú pre žiakov a žiačky našej školy bezplatné.
V škole spolupracujeme so špeciálno-pedagogickým vzdelávacím centrom, ktoré sa snaží pomôcť deťom na ceste za vzdelaním. Ponúka komplexný pohľad na dieťa psychologičky a špeciálnej pedagogičky, logopedičky a arteteraputky.
V priestoroch školy funguje každý pracovný deň poobedná Klubovňa, ktorú prevádzkuje Človek v ohrození. Klubovňa poskytuje deťom bezpečné a inkluzívne prostredie, kde sa môžu stretávať s rovesníkmi, podieľať sa na vzdelávacích, kreatívnych a športových aktivitách, a zároveň posilňovať svoje osobnostné a sociálne zručnosti.
Program, vďaka ktorému vznikajú mimoškolské centrá podporujúce u detí kritické myslenie, schopnosť riešiť problémy, vytrvalosť, spoluprácu aj tvorivosť. Deti sú vedené k tomu, aby dokázali pracovať v tíme, ovládali digitálne technológie a boli schopné využívať nápady tak, aby prinášali riešenia pre ostatných.
V škole Alma spolupracujeme so SZUŠ Milana Lasicu a SCVČ Quo Vadis. Žiaci a žiačky budú môcť navštevovať výtvarný, dramatický a tanečný odbor, krúžok terapie so psíkmi, športový a environmentálny krúžok, ako aj krúžok doučovania.