Školský podporný tím

Súčasťou školy Alma je aj podporný tím, ktorý sa stará o potreby žiakov a žiačiek mimo vzdelávania. Podpora tímu je vhodnou asistenciou učiteľov*iek pri snahe o dobro detí po všetkých stránkach.

Členovia tímu

Náš tím ponúka

Tím odborníkov priamo na škole

Rozvoj inkluzívneho vzdelávania

Podporu pre učiteľov v rôznych situáciách

Posilnenie kompeten-cie učiteľov riešiť výzvy

Spolupráca so zariadeniami poradenstva a prevencie

Podporu v prípade nefunkčnej komunikácie

Komplexný pohľad na jednotlivé ťažkosti žiakov

Podporu pri vytváraní pozitívnej klímy školy

Členovia tímu

  • Sociálny pedagóg

    Odhaľuje ťažkosti v oblasti sociálnych vzťahov a zabezpečuje včasnú intervenciu na ich riešenie. V rámci prevencie vyhľadáva žiakov s rizikovým správaním a realizuje aktivity na zabránenie prehlbovania alebo opakovania rizikového správania. Intenzívne spolupracuje s rodinou žiaka, a to i v rodinnom prostredí, podporuje školskú úspešnosť žiakov a poskytuje poradenstvo.

    Významná rola sociálneho pedagóga je pri práci so žiakmi so sociálnym a iným znevýhodnením. Zameriava sa na komplexnú podporu žiaka a zlepšenie podmienok pre vývoj, výchovu, vzdelanie a socializáciu žiaka. Preto je často nazývaný mostom medzi rodinou a školou.

    Veronika Bátorová

    Veronika Bátorová

    Sociálna pedagogička

    Milan Filip

    Milan Filip

    Sociálny pedagóg

  • Špeciálny pedagóg

    Sa snaží podať pomocnú ruku deťom, ktorým bola odborníkmi diagnostikovaná špecifická porucha učenia, porucha správania, ktoré majú telesné alebo zmyslové postihnutie, deťom s narušenou komunikačnou schopnosťou. Vyžaduje si to diferencovanú prípravu na každého žiaka osobitne, a to z hľadiska obsahu vzdelávania, metód a organizačných foriem práce, konzultácií s vyučujúcimi a rodičmi.

    Katarína Zéthyová

    Katarína Zéthyová

    Špeciálna pedagogička

  • Pedagogický asistent

    Priamo vyrovnáva rozdiely v triede a vytvára rovnosť príležitostí vo výchove a vzdelávaní. Pomáha žiakovi alebo skupine žiakov pri prekonávaní rôznorodých bariér. Je podporou pre všetkých žiakov bez výnimky práve vtedy, keď to potrebujú. Pedagogický asistent je rovnocenným partnerom učiteľa vo výchovnovzdelávacom procese.

    Každé dieťa je iné a každé potrebuje inú pomoc. Niektoré deti potrebujú, aby im asistent pomáhal viac, iné potrebujú pomôcť menej. Pedagogický asistent je mostom medzi žiakom, s ktorým pracuje a ďalšími žiakmi v triede a medzi ním a učiteľom.

    Pavla Cicková

    Pavla Cicková

    Pedagogická asistentka

    Veronika Vrtielková

    Veronika Vrtielková

    Pedagogická asistentka

    Gabriela Jochimová

    Gabriela Jochimová

    Pedagogická asistentka

     Veronika Ažimová

    Veronika Ažimová

    Pedagogická asistentka

    Michal Bátora

    Michal Bátora

    Pedagogický asistent

  • Školský psychológ

    Poskytuje psychologickú diagnostiku, odbornú pomoc a psychologické poradenstvo žiakom. Zabezpečuje rôzne formy psychologickej podpory žiakom, ich rodinám a zamestnancom školy. Spolupodieľa sa na realizácií preventívnych a intervenčných aktivít, skvalitňovaní vzťahov v triednych kolektívoch, identifikácií žiakov so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami.

    Pozerá sa na školu ako na systém, ktorý by mal fungovať efektívne a plnohodnotne ako celok. Preto mnohé jeho činnosti smerujú na harmonizáciu celkovej klímy školy. Spolu so sociálnym, špeciálnym pedagógom a asistentmi tvoria podporný tím, ktorý napomáha vytvárať bezpečné a inkluzívne prostredie všetkým deťom.

    Veronika Kalinová

    Veronika Kalinová

    školská psychologička